Bilirkişi Portal Nedir?

Türkiye genelinde yargıda bilirkişi olarak görev alan kişilerin adliyeye gitmeden dosyaları ile ilgili işlemlerini elektronik ortamda takip edebilmeleri için Adalet Bakanlığı tarafından sunulan bir hizmettir.

Bilirkişi Portal İle Neler Yapılabilir?

  • Bilirkişiler adliyeye gitmeden görevlendirildikleri dosyaları on-line olarak teslim alıp inceleyebilmekte,
  • Rapor ve Ek Raporlarını kısa zaman içerisinde mahkemeye sistem üzerinden sunabilmekte,
  • Birden fazla bilirkişi seçilen dosyalarda, bilirkişiler birbirlerine Ön Rapor gönderebilmekte ve sistem üzerinden iletişim sağlayabilmekte,
  • Görevlendirildikleri dosyalardan çekilmek istediklerinde zaman kaybetmeden çekilebilmekte,
  • Portal üzerinden görevlendirildikleri dosyalar ile ilgili ücretlerini görebilmekte,
  • Bulunduğu yargı biriminde atanmak istenen bilirkişinin bulunmadığından dolayı başka bir yargı çevresine bilirkişi atanması için talimat gönderilmesine gerek kalmamakta,
  • Bilirkişilik kurumu ile ilgili istatistiki bilgilerde daha hızlı ve doğru sonuç alınabilmekte,
  • Bilirkişilerin dosya teslimi ve rapor sunumu için adliyeye gitmesine gerek kalmadığından, bunlar için harcanan emek, zaman, yol, konaklama, kırtasiye ve benzeri masraflardan tasarruf sağlamaktadır.

Nasıl
Kullanırım?

Bilirkişi Portal'ı kullanmak için sadece 3 adıma ihtiyacınız var...
Daha fazla bilgi için tıklayınız

1

e-İmza
m-İmza

İmza sağlayıcı firmalardan elektronik imza veya GSM işletmecileri tarafından mobil imza edinilmelidir.

2

Farklı Giriş Seçenekleri

Bilirkişiler e-imza veya m-imza ile sisteme direkt giriş yapabilirler.

3

Bilirkişi Başvuru

Giriş yapıldıktan sonra “Bilirkişi Başvuru İşlemleri” menüsünden Bilirkişilik Başvurusunda bulunulur.